Перший варіант.

(1) Так чинять великі компанії (Oracle, Samsung): відкривають і ведуть свою діяльність через представництво (Комерційне) в Україні.

Даний варіант має ряд недоліків, таких як:

  • таке представництво не є самостійною юридичною особою, не може вступати від свого імені у відносини, завжди виступаючи від імені іноземної компанії. У договорах стороною завжди вказується іноземна материнська компанія. Відповідно, відповідальність несе завжди основна компанія, а не представництво в Україні;
  • складність при відкритті рахунку в банку України та здійснення платежів від імені представництва. Приготуйтеся до постійних інформаційних запитів від банку про структуру компанії, її власників та іншої інформації. Крім того, зі свого рахунку представництво не зможе купити, відправити валюту для оплати товарів/ робіт / послуг нерезидентам або виплатити роялті;
  • неможливість обрати спрощену систему оподаткування;
  • відсутність можливості продати представництво іншій особі;
  • неможливість відкривати додаткову юридичну особу, філію та представництво.

Але є і переваги:

  • не потрібно отримувати дозвіл на роботу іноземцям – видаються службові картки;
  • не потрібна ліцензійна угода для правомірного використання бренду або торгової марки іноземної компанії в Україні;
  • не утримується податок на репатріацію при перерахуванні доходів своєї материнської компанії.

(2) Або створюють юридичну особу в Україні, що дає такій особі такий же обсяг прав і свобод, що й іншим юридичним особам в Україні.

Другий варіант.

Найпопулярніший і найменш витратний з фінансів-робота через фізичних осіб-підприємців (ФОП).

ФОП – це форма реалізації підприємницької діяльності без організації юридичної особи. Будь-яка повнолітня фізична особа в Україні може стати підприємцем і вибрати собі тип оподаткування. Найпопулярнішим є спрощена форма-єдиний податок, 3 група без ПДВ. Працюючи за такою моделлю, підприємець сплачує 5% від доходу та соціальний внесок у фіксованому еквіваленті 1 430 грн на місяць (22% від мінімальної заробітної плати в 6 500 грн).

Тому немає необхідності на ранньому етапі створювати юридичну особу і набирати великий штат співробітників, можна спробувати працювати через ФОП. Така ІТ-модель роботи діє в Україні другий десяток років і підозри у податкових органів/ банків давно не викликає. Найголовніше при даній моделі роботи, правильно складені контракти, які вбережуть вас від небажаних перевірок з боку контролюючих органів.

Кожен ФОП відкриває свій рахунок в банку і готовий отримувати прибуток безпосередньо в будь-якій валюті. Обов’язок платити податки в Україні лягати на такого ФОП, тому направляючи кошти такому підприємцю, у вас відсутні додаткові зобов’язання з оплати податків і чого б то не було ще.

Якщо ваша компанія не пов’язана з азартними іграми або іншою підозрілою діяльністю для банку, то оплата на рахунок підприємця приходять протягом 1-2 робочих днів, якщо попередньо, підприємець завантажив свій контакт і інвойс в клієнт-банк.

Крім того, банки пропоную свої спеціальні послуги, щоб мінімізувати Ваші витрати на розподіл платежів кожному з ФОП. Однак, дана інформація доступна в рамках приватної консультації.

Третій варіант.

(на момент написання даної статті поки не доступний, але можливий буде працювати з 2022-23 року (закон ще не прийнятий остаточно)).

«Дія-Сіті» — це симбіоз роботи ІТ фахівця, як найнятого співробітника і підприємця з спрощеним оподаткуванням, як у підприємця (5% + 1430 грн на місяць, але + 1,5% військового збору).

Крім того, пропонується ряд переваги для юридичних осіб, резидентів Дія-Сіті, з податку на прибуток – можна буде використовувати податок на виведений капітал, якщо згенерований прибуток ви вкладете в розвиток свого бізнесу, то податок на прибуток платити не потрібно буде (18%).

Але для членства в Дія-Сіті необхідно відповідати критеріям члена такої спільноти: виняткова ІТ діяльність такої компанії, від 9 співробітників із середнім доходом не менше 1200 євро на кожного. Крім того, щороку потрібно проходити аудит, для підтвердження статусу резидента дія Сіті, за підрахунками деяких фахівців, один такий аудит може коштувати від 1 до 100 тисяч доларів (залежить від розміру компанії і її оборотів).

Залишається ще багато питань по третьому варіанту, але однозначно він буде скоро доступний.

Сподіваюся, даний матеріал був для вас корисний. Якщо залишилися питання або ви плануєте відкрити свій офіс в Україні – буду радий допомогу.

10% від усіх надходжень ми витрачаємо на наш благодійний проект, в якому годуємо нужденних, а також навчаємо малозабезпечених ІТ спеціальностями.

Детальніше за посиланням – phk.com.ua

ВІДПРАВИТИ ЗАПИТ

Завжди раді допомогти нашим клієнтам, опишіть свою і проблему і ми з вами зв’яжемося щоб її обговорити