Стать蘘 ˜ Зміни у податковому законодавстві «Макєєва vs. Южаніна» чи чиї зміни більш до смаку депутатам


Вже стало традицією кожного року переписувати Податковий кодекс України, цього разу зміни більш масштабні аніж торік. Тим більш, що цього року підготовлені одразу два законопроекти, один зі сторони Мінфіну (головний автор – Олена Макєєва), а другий - Комітетом Верховної Ради з питань податкової та митної політики (голова комітету - Ніна Южаніна).

Достовірно не відомо, який з цих двох законопроектів буде обраний депутатами, але точно можна стверджувати, що зміни у Податковому кодексі України в 2016 році точно будуть.


Пропоную ознайомитися із змінами у порівняльній таблиці:


Вид податку

Проект Мінфіну (О. Макєєва)

Проект Комітету ВР (Н. Южаніна)


Податок на прибуток

Базова ставка - 20 %

(зараз - 18 %)


Об'єкт оподаткування - фінансовий результат до оподаткування за даними фінансової звітності, скоригований на податкові різниці (тобто зберігається діючий порядок).


Щомісячні авансові платежі.


Базова ставка - 15 %

Об'єкт оподаткування - розподілений прибуток у формі дивідендів та прирівняних до них платежів. Реінвестований прибуток податком не обкладається.

Скасування щомісячних авансових платежів.


Податок на додану вартість

Базова ставка - 20 %,


експорт - 0 %

(діючі: 20%, 7%, 0 %)


Скасування спеціального режиму ПДВ для аграріїв.


Обов'язкова реєстрація платників ПДВ - при річному обороті понад 2 млн. грн. (зараз 1 млн. грн.)


Система електронного адміністрування ПДВ з депонуванням коштів на ПДВ-рахунках – зберігається.


Базова ставка - 15 %


Скасування спеціального режиму ПДВ для аграріїв (крім тваринництва)


Система електронного адміністрування ПДВ з депонуванням коштів на ПДВ-рахунках - зберігається (збільшується "овердрафт" реєстраційної суми податкових накладних).


Заборона на анулювання податкового кредиту за формальними підставами


Автоматичне відшкодування всіх сум ПДВ, підтверджених у СЕА ПДВ у порядку надходження заявок. Запровадження публічного реєстру заявок.



Податок на доходи фізичних осіб

Базова ставка - 20 %

(діючі: 15%, 20 %)


Податкова соціальна пільга (неоподатковуваний мінімум) у розмірі 1 МЗП.


Військовий збір зберігається на 2016 рік.


Базова ставка - 10 % (5 % на дивіденди, які сплачуються платниками розподіленого прибутку, 20 % - на дивіденди, що виплачуються неплатниками розподіленого прибутку, на виграші, призи, подарунки)

Три варіанти оподаткування підприємців залежно від річного доходу:

1) дрібна одноосібна діяльність (до 250 МЗП) - фіксований податок (10 % МЗП)

2) "пом'якшена" загальна система (до 4000 МЗП ) - 10 % прибутку, спрощений облік доходів і витрат за касовим методом

3) стандартна загальна система - 10 % прибутку, повноцінний облік доходів і витрат

Єдиний соціальний внесок

Базова ставка нарахувань - 20 % (діючі: 32,3 - 49,7 %, з 2016 р. - з урахуванням понижуючого коефіцієнта 0,6)


Максимальна величина бази нарахування ЄСВ - 25 МЗП (діючий - 17 МЗП)


Скасування ЄСВ у частині утримань із зарплати (діюча - 3,6 %)


Базова ставка нарахувань - 20 %

Скасування максимальної величини бази нарахування ЄСВ

Скасування ЄСВ у частині утримань із зарплати


Єдиний податок

Тільки для підприємців з річним доходом:


Група А - до 300 тис. грн. (аналогічно групі 1);


Група B -до 2 млн. грн. (об'єднання груп 2 і 3).


Право застосування спрощеної системи юр.особами скасовується.


Група C - для сільгоспвиробників з річним доходом до 2 млн. грн. (нинішня група 4, обмежений дохід)


Підприємцями групи А і В буде заборонений ЗЕД.


База оподаткування:


Для групи А - мінзарплата (як для нинішніх 1 і 2 груп)


Для групи В - оподатковуваний дохід, який розраховується за прямим (доходи - витрати) або непрямим (доходи - змінні витрати в розмірі 0,4-0,8 від суми доходу) методом.


Ставки:


для групи А - до 20% МЗП.


для групи В - 20% оподатковуваного доходу.


для групи З - такі ж як і для існуючої 4 групи ЄП.


РРО:


групи «А» - з 1 січня 2019;


група «Б», які платили єдиний податок у 2015 році у складі 2-ї групи у редакції ПКУ, що діяла до 1 січня 2016 року, - з 1 січня 2016 року, а для всіх інших платників групи "Б" - з 1 липня 2016 року.

Групи 1 і 2 - без змін

Група 3:

зменшення річного доходу до 5 млн. грн. (зараз 20 млн.)

збільшення ставок

- 2016 р: 3 % з ПДВ, 6 % без ПДВ



- 2017 р.: 4 % з ПДВ, 8 % без ПДВ

- 2018 р. 5 % з ПДВ, 10 % без ПДВ

Група 4 - сільгоспвиробники з річним доходом до 100 млн. грн. і площею земель до 3000 га.


Транспортний податок

Оподатковуються легкові автомобілі класу "Люкс" (вартістю понад 1 млн. грн.) віком не старше 5 років незалежно від об'єму двигуна (зараз - понад 3000 куб. см.)


Ставка - 25 тис. грн./рік.


Оподатковуються легкові автомобілі класу "Люкс" (вартістю понад 1 млн. грн.) віком не старше 5 років незалежно від об'єму двигуна (зараз - понад 3000 куб. см.)


Ставка - 25 тис. грн./рік.


Нерухомість

До 3 % МЗП за 1 кв. м. житлової та нежитлової нерухомості, встановлюється місцевими радами (діюча - до 2 %)


Пільги для будови промисловості і сільського господарства скасовуються.


Додатково - 25 тис. грн. для квартир і будинків площею 300 і 500 кв. м. відповідно.


Пільги по площі квартир, будинків і різних типів у розмірі 60, 120 і 180 кв. м. зберігаються.


Без змін у порівнянні з діючою системою


Акцизний податок

Зростання ставок за різними видами підакцизних товарів - від 25% до п'ятикратного збільшення


Удосконалення адміністрування акцизного збору, впровадження акцизної податкової накладної


Адміністрування

Спрощення процедур подання податкової звітності


Уніфікація підходів щодо застосування строку, за який можливий перегляд суми податку.


Платники податку, що діяли у відповідності з податковими консультаціями, звільняються від адміністративної відповідальності і від пені, але не від донарахування податку


Доступ платників до даних фіскальних органів щодо стану розрахунків


Скорочення підстави для ініціювання податкових перевірок


Розгляд заперечення до акту перевірки фіскальним органом вищого рівня


Однорівнева процедура адміністративного оскарження


Розгляд скарг платників при істотних донарахування Апеляційною радою з питань розгляду скарг (у складі представників Мінфіну, ГФС і Бізнес-омбудсмена)


Поділ функцій формування (Мінфін) та реалізації (ГФС) державної фіскальної політики. ГФС позбавляється права видавати нормативні акти;


Впровадження електронного кабінету платника податків - онлайн-доступ до управління особовим рахунком;


Нова система апеляційного оскарження - другий рівень в Мінфіні


Нова структура фіскальних органів: ДПІ виконують тільки сервісні функції без повноважень проведення перевірок


Ліквідація податкової міліції (передача функцій Служби фінансових розслідувань)


Впровадження інституту податкових консультантів




Данні взяті на сайті http://buh.ligazakon.ua/